Rabo 3.png

Naast Euro's, Bitcoins kun je aandacht inmiddels ook zien als een wettig betaalmiddel. Het verkrijgen van aandacht is een miljarden industrie. In marketingcommunicatie kan muziek bij uitstek zorgen voor herkenning en het juiste gevoel bij een merk. In deze zogenaamde reversed pitch geef ik aan de hand van originele tekst en muziek een voorstel voor de communicatie van Rabobank. Overigens heb ik zelfstandig gewerkt voor merken als Nike, ABN/AMRO, Motorola, Douwe Egberts, Ministerie van Defensie, Bacardi, enz..

Of het nu gaat om wonen, de energietransitie of landbouw, er is werk aan de winkel want later is al lang begonnen.

We zitten midden in het tijdperk van "corporate responsibility". De tune en achterliggende marketingcommunicatie gedachte sluiten hier op sympathieke wijze naadloos op aan.

 

Er ligt een brede taak voor de samenleving en dus ook voor de Rabobank die de samenleving van financiële diensten voorziet. Generaties raken daar steeds meer van doordrongen. Door daar met mooie, goede herkenbare muziek in de Nederlandse aan te refereren onderscheidt Rabobank zich herkenbaar als de bank die de wereld begrijpt. Vragen en twijfel over stappen voor de toekomst zijn bij de bank in zorgvuldige handen. 

Later is al lang begonnen

Hoe veel plannen heeft de tijd al overwonnen

Zou het beter zijn achter de horizon

Of ben je dan weer terug waar je ooit begon

Afsluitende voice over: voor aanprijzen van specifieke Rabobank dienst, al naar gelang de campagne.